Learner autonomy: preparing learners for success in 2015 (SP)

Reading time: less than 1 minute

Ulisses Wehby de Carvalho

LEARNER AUTONOMY

On Learner Autonomy: Preparing Learners for Success in 2015

Dia: 06 de fevereiro de 2015 (sexta-feira)
Horário: das 15h45 às 17h15
Palestrantes: Bruna Caltabiano e Higor Cavalcante
Idioma: Inglês
Local: Disal – Jaguara
Endereço: Av. Marginal Direita do Tietê, 800 – São Paulo, SP

Convidados: Profissionais do ensino de inglês em escolas de ensino fundamental e médio, institutos de idiomas e universidades. Professores particulares e estudantes de letras (inglês).

learner autonomy

Teaching learners how to learn the language, rather than just teaching them the language, is an extremely important skill we must all devote much more attention to. It is not very likely that some two or so hours of language instruction per week will suffice, and language work – beyond homework – must be part of students’ lives outside the classroom as well. In this talk, we’ll be discussing how to make better learners out of students, exploring activities and techniques which will help us help them reach their goal of mastering the language.

InscriçõesClique aqui para fazer sua inscrição no site da Disal Distribuidora.

Higor Cavalcante has been in ELT for over 14 years, and has taught English and teachers all over the country. He is nowadays a freelance teacher and teacher trainer, and works with a number of schools providing teacher training, exam preparation, as well as working as a private English tutor. He’s also a blogger (www.higorcavalcante.com) and holds, among other, the Cambridge CPE and CELTA, and is currently working on his Trinity DipTESOL with Oxford TESOL, Barcelona, Spain. Contact him by writing to [email protected].

Cf. Becoming a better teacher in 2015 (SP)

Cf. Professores: como estimular a formação de alunos autônomos

Cf. ENGLISH TEACHER x TEACHER OF ENGLISH: qual é o certo?

Speak up! We’re listening…

Você gostaria de receber mais informações sobre eventos para professores como o “On Learner Autonomy: Preparing learners for success in 2015”? Por gentileza, envie sua resposta no rodapé desta página, na seção de comentários. Muito obrigado!

Pela educação

Por favor, divulgue o evento para seu / sua professor/a. Clique no ícone da rede social de sua preferência, à esquerda, para divulgar conteúdo educacional para os amigos. Muito obrigado pela colaboração.

0 0 votos
Article Rating
Inscrever-se
Notificar de
guest

Esse site utiliza o Akismet para reduzir spam. Aprenda como seus dados de comentários são processados.

0 Comentários
mais recentes
mais antigos Mais votado
Feedbacks embutidos
Ver todos os comentários